Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 735 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ


Η Ελλάδα από δορυφόρο σε απόσταση 735 χιλιόμετρα ύψος πάνω από τη Γη. Η λήψη έγιενα από τον δορυφόρο PICOSAT 6

ΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΓΗ ΑΠΟ 35000 ΧΙΛΙΟΜ.


Έτσι φαίνεται η γη μας από 35782 χιλιόμετρα μακριά. Η φωτογραφία βγήκε από τον δορυφόρο ABS 1 που βρίσκεται σ' αυτή την απόσταση.

Προώθηση συνεργασίας πανεπιστημίων και επιχειρήσεων




Η ετήσια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νεανικών Επιχειρήσεων φιλοξενήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από την ευρωβουλευτή της ΝΔ, Κα Μ.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου, μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του ΕΚ και του Κύκλου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων του ΕΛΚ. Το θέμα της συνεδρίας ήταν "Καινοτομία και δημιουργικότητα στην επιχειρηματική εκπαίδευση των νέων στον 21ο αιώνα".
Κατά την έναρξη των εργασιών, ο Επίτροπος J. Figel, αρμόδιος για θέματα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεολαίας, τόνισε τη σημασία της διατομεακής αντίληψης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία, με συνέργεια όλων των φορέων και της κοινωνίας αλλά και των ιδίων των νέων εκπαιδευόμενων, οδηγεί σε ποιοτικά αποτελέσματα. Τα κράτη μέλη συντονίζονται για να επιτύχουν κοινούς στόχους στη μόρφωση των νέων και για να τους δώσουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα προσόντα τους στην ενεργό ζωή με δημιουργικότητα και αυτονομία. Νέα προγράμματα Erasmus θα στοχεύουν στις ανταλλαγές νέων επιχειρηματιών φοιτητών.
"Σε μια περίοδο δυσκολιών, όπως η κρίση που διανύουμε, πρέπει να ενθαρρυνθεί η νεανική πρωτοβουλία και η ανάληψη καινοτόμων δράσεων που θα προάγουν την ευρωπαϊκή οικονομία και την ανταγωνιστικότητα", δήλωσε ο Επίτροπος.
Στην εισήγησή της, η Κα Μ.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου υπογράμμισε τη σημασία της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων για την προώθηση της απασχολησιμότητας των νέων. Ιδιαίτερα φέτος, το 2009, που έχει κηρυχθεί το Ευρωπαϊκό Έτος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, υπενθύμισε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει τη νεανική επιχειρηματικότητα, ώστε να μειωθεί το υψηλό ποσοστό απαισιοδοξίας και ανασφάλειας των νέων που βρίσκονται στο μεταβατικό στάδιο της εισόδου από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας.
Η πρώτη συνεδρία περιλάμβανε δύο στρογγυλές τράπεζες με θέματα "Οφέλη συνεργασίας πανεπιστημίων και επιχειρήσεων" και "Νεανικές επιχειρήσεις προάγουν την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα".
"Η επιχειρηματικότητα βοηθά τους νέους να γίνουν πιο δημιουργικοί, να ενεργούν με κοινωνική ευθύνη και να αναπτύσσουν αυτοπεποίθηση σε όλες τις δραστηριότητες που αναλαμβάνουν. Όλοι οι κοινωνικοί φορείς πρέπει να συνεργάζονται στενά προκειμένου να ενισχυθεί η απασχολησιμότητα, η κινητικότητα και η επαγγελματική κατάρτιση των νέων" ανέφερε η ευρωβουλευτής.
Μια δυναμική ομάδα ελλήνων νέων - κυρίως φοιτητές και φοιτήτριες της ΑΣΟΕΕ και του Παντείου Πανεπιστημίου - εκπροσώπησε την Ομοσπονδία ελληνικών επιχειρήσεων και παρουσίασε πρόγραμμα που εκτέλεσαν σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς.

ΟΙ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΗ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΤΗ

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) ανακοίνωσε ότι έδωσε παράταση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2009 σε δύο επιτυχημένεςμη επανδρωμένες διαστημικές αποστολές στον Αρη και την Αφροδίτη, τις αποστολές Mars Express και Venus Express, αντίστοιχα, καθώς και στη δορυφορική εξερεύνηση του μαγνητικού πεδίου της Γης (αποστολή Cluster).
Και οι τρεις αποστολές έχουν μέχρι σήμερα μεταδώσει πληθώρα στοιχείων για τους δύο πιο γειτονικούς μας πλανήτες αλλά και τη Γη. Οι αποστολές Mars Express και Cluster είχαν μέχρι τώρα παραταθεί άλλες δύο φορές, ενώ το Venus Express μια φορά.
Το Mars Express ξεκίνησε την αποστολή του το 2003 και έχει από τότε παράγει «ένα θησαυρό αποκαλύψεων», σύμφωνα με την ESA. Οι μετρήσεις με το ραντάρ της συσκευής αποκάλυψαν τεράστιων ποσοτήτων πάγου κάτω από το έδαφος του πλανήτη, καθώς και εντυπωσιακές εικόνες της επιφάνειας του Αρη από μια τρισδιάστατη κάμερα.
Το Venus Express εκτοξεύτηκε το 2005 και χαρτογραφεί την καυτή και τοξική ατμόσφαιρα της Αφροδίτης, στέλνοντας στοιχεία που, εκτός των άλλων, μπορεί να συμβάλουν στην καλύτερη εξήγηση των μηχανισμών της ανόδου της θερμοκρασίας στο δικό μας πλανήτη.
Τέλος, η αποστολή Cluster, που ξεκίνησε το 2000, αποτελείται από τέσσερις δορυφόρους, που χαρτογραφούν από κοινού το γήινο μαγνητικό πεδίο που περιβάλλει τη Γη και την προστατεύει από τα φορτισμένα σωματίδια των ηλιακών ανέμων.

ΑΛΓΕΒΡΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ


ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


1. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις κατόχων β κύκλου ημερησίων ΤΕΕ (μόνο για τους αποφοίτους) θα διενεργηθούν το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Μαϊου, δηλαδή έναν μήνα νωρίτερα συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.
2. Οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα γραπτά δοκίμια των Πανελλαδικών εξετάσεων.
3. Αυξάνονται (από 13 σε 18) τα μέλη των Βαθμολογικών Κέντρων (ΒΚ), τα οποία συντονίζουν και εποπτεύουν τη διαδικασία βαθμολόγησης - αναβαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων.
4. Απαγορεύεται να σημειώνει ο Α βαθμολογητής πάνω στο γραπτό δοκίμιο λάθη ή ελλείψεις, ώστε ο Β βαθμολογητής κατά τη βαθμολόγηση να το αξιολογεί ανεπηρέαστος.
5. Μειώνεται κατά 10 μονάδες (από 50 γίνεται 40) στην εκατοντάβαθμη κλίμακα η βαρύτητα της παραγωγής κειμένου στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας» και αυξάνεται αντίστοιχα η βαρύτητα των ασκήσεων (από 25 γίνεται 35), με στόχο τον περιορισμό της υποκειμενικής βαθμολόγησης στο συγκεκριμένο μάθημα.
6. Προσαρμόστηκαν οι διατάξεις του ΠΔ για την προφορική εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με βάση τον νέο ν. 3699/2008 της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
7. Γίνεται αποσυμφόρηση των ΒΚ από τους προφορικά εξεταζόμενους υποψηφίους με τη θέσπιση ανώτατου ορίου εξεταζομένων (80 υποψηφίους ανά ΒΚ) και τη λειτουργία ειδικών εξεταστικών κέντρων σε πρωτεύουσες των νομών ή εκπαιδευτικών περιφερειών.
8. Θα γίνεται ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις (1-20 Φεβρουαρίου) με έγκαιρη δήλωση όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων (Γενικής Παιδείας - Αρχές Οικονομικής Θεωρίας - Ειδικά Μαθήματα κ.λπ.) για την καλύτερη οργάνωση των εξετάσεων.
9. Τα Μηχανογραφικά Δελτία που υποβάλλουν οι υποψήφιοι (απόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων) το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου θα τους γνωστοποιηθούν φέτος για πρώτη φορά, μέσω Διαδικτύου, εντός του μηνός Μαρτίου.Τα Μηχανογραφικά Δελτία για τους κατόχους β κύκλου ΤΕΕ και τους τελειοφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, που κατατίθενται στο λύκειο περίπου το δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου, θα γνωστοποιηθούν στους υποψηφίους, μέσω Διαδικτύου, εντός του μηνός Φεβρουαρίου.
10. Για τις εξετάσεις που θα διεξαχθούν από το 2010 και έπειτα θα αναγράφεται στο γραπτό η αναλυτική βαθμολογία για κάθε ερώτημα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγονται τυχόν λάθη κατά την άθροιση των επιμέρους βαθμών και ο υποψήφιος, βλέποντας στο λύκειό του το απόκομμα του γραπτού του, θα ενημερώνεται για την αναλυτική βαθμολογία του.

ΘΕΜΑΤΑ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΘΕΜΑ 1ο α. Αν η συνάρτηση f είναι συνεχής στο [0,1], παραγωγίσιμη στο (0,1) και ισχύουν f(0)=2, f(1)=1+e, να δείξετε ότι η εξίσωση f’(x)=2x(f(x)-1) έχει μια τουλάχιστον ρίζα στο (0,1).
β. Έστω μια συνάρτηση f ορισμένη σ’ ένα διάστημα Δ. Αν i. η f συνεχής στο Δ και ii. F”(x)=0 για κάθε εσωτερικό σημείο χ του Δ να δελιξετε ότι η f είναι σταθερή σε όλο το διάστημα Δ.
ΘΕΜΑ 2ο Δίνεται η συνάρτηση f είναι συνεχής στο [1,2] και παραγωγίσιμη στο (1,2) με f(2)=0 να δείξετε ότι:
α. Υπάρχει ένα τουλάχιστον ξε(1,2) τέτοιο ώστε η εφαπτομένη στη γ.π. g(x)=f(x).lnx στο σημείο Α(ξ,g(ξ)) να είναι παράλληλη στον άξονα xx’.
β. Η εξίσωση f’(x)=-f(x)/lnxx έχει μια τουλάχιστον λύση στο (1,2).
ΘΕΜΑ 3ο. Έστω μια συνάρτηση f:RàR η οποία είναι παραγωγίσιμη με f(0)=-1/2, f(x) διάφορο του 0 για κάθε xεR και f’(x)+f2(x).συνx=0 για κάθε xεR.
α. Να βρείτε το τύπο της f
β. Αν g είναι μια παραγωγίσιμη συνάρτηση στο R με g’(x)=f(x), να δείξετε ότι για όλα τα α,β εR ισχύει: g(β)-g(α)<β-α
γ. Να δείξετε ότι η εξίσωση g(x)=x έχει μια το πολύ πραγματική ρίζα.
ΘΕΜΑ 4ο. Έστω μια συνάρτηση f: RàR, η οποία είναι δύο φορές παραγωγίσιμη και f(0)=0.
α. f(α)=αf’(α), α>0, να δείξετε ότι η εξίσωση f’’(x)=0 έχει μια τουλάχιστον ρίζα στο (0,α).
β. Αν f’[β,0], να δείξετε ότι f(β)>βf’(β).
γ. Αν f’{0,α] να δείξετε ότι f(α)/2>f(α/2)

ΘΕΜΑΤΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΘΕΜΑ 1ο . Σ’ ένα παραλληλόγραμμο ΟΑΒΓ είναι ΑΒ=α και ΑΓ=β. Αν Δ είναι ένα σημείο της ΒΓ τέτοιώστε 2ΒΓ=3ΔΓ, να εκφράσετε τα διανύσματα ΒΓ,ΑΔ,ΟΔ,ΒΔ και ΔΓ ως συνάρτηση των α,β.
β. Τρία σημεία Α,Β,Γ έχουν διανύσματα θέσης α,β,γ αντίστοιχα. Αν 5α-2β=3γ, να αποδείξετε ότι τα Α,Β,Γ είναι συνευθειακά. (όλα είναι διανύσματα).
ΘΕΜΑ 2ο. Αν για το σημείο Μ του επιπέδου ενός τριγώνου ΑΒΓ ισχύουν οι σχέσεις ΑΜ=λΑΒ+μΑΓ και ΒΜ=λΑΓ+μΒΑ να αποδείξετε ότι το Μ είναι μέσο της ΒΓ.
ΘΕΜΑ 3ο. α. Αν για τα διανύσματα α,β ισχύουν =2α και α+β=α να αποδείξετε ότι τα α,β είναι αντίρροπα.
β. Αν τα διανύσματα α,β έχουν ίσα μέτρα και είναι κάθετα μεταξύ τους να αποδείξετε ότι και τα διανύσματα 2α+β και α-2β είναι κάθετα μεταξύ τους.
ΘΕΜΑ 4ο. α. Δίνονται τα σημεία Α(2,3) και Β(5,-2). Να βρείτε τις συντεταγμένες του σημείου Μ του άξονα χ’χ ώστε το τρίγωνο ΑΜΒ να είναι ορθογώνιο στο Μ.
β. Αν α κάθετο στο β, α+β κάθετο στο α-3β και α-β=2 να αποδείξετε ότι α=ρίζα3 και β=1. (όλα είναι διανύσματα).