Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

21ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Ξεκίνησε με την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ), επίσημα ο 21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής. Ο 21ος ΠΔΠ τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ και του Υπουργείου Οικονομία και Οικονομικών (ΥΠΟΟ).
Ο φετινός διαγωνισμός θα αναδείξει δύο Εθνικές ομάδες νέων (μαθητές Γυμνασίου), με ξεχωριστά μάλιστα θέματα, διότι η Πατρίδα μας, σκοπεύει να διοργανώσει τη 3η Βαλκανιάδα Πληροφορικής Νέων με τη συμμετοχή χωρών του Οργανισμού Περευξείνιας Συνεργασίας, (http://www.bsec-organization.org)
Η 3η Βαλκανιάδα Πληροφορικής Νέων θα γίνει στην Κομοτηνή το 2ο 15θήμερο του Ιουλίου 2009 υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής γίνεται μέσω Διαδικτύου και οι μαθητές μπορούν να εγγραφούν αλλά και να πάρουν κάθε σχετική πληροφορία από τον κόμβο του ΠΔΠ http://www.pdp.gr

ΝΕΟΣ ΤΥΠΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ ΛΙΘΙΟΥ

Ερευνητές από το ΜΙΤ ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να ανακαλύψουν ένα νέο τύπο μπαταρίας λιθίου που θα είναι μικρότερη, ελαφρύτερη και θα διαρκεί περισσότερο. Επίσης, η νέα τεχνολογία θα επιτρέπει την στιγμιαία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιεί ήδη γνωστά υλικά και γι αυτό αναμένεται να βγει στην αγορά σε δύο έως τρία χρόνια από σήμερα, σύμφωνα με τους επιστήμονες.
Η ανακάλυψη της νέας μπαταρίας από ένα ζευγάρι επιστημόνων δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό "Nature"
Η νέα τεχνολογία, που ανακαλύφθηκε από τον καθηγητή της Επιστήμης των Υλικών Gerbrand Ceder του ΜΙΤ, θα επιτρέπει την επαναφόρτιση μιας μικρής μπαταρίας ενός κινητού μέσα σε δέκα μόνο δευτερόλεπτα, ενώ η επαναφόρτιση μιας μεγάλης μπαταρίας ενός υβριδικού αυτοκινήτου θα χρειάζεται μόλις πέντε λεπτά έναντι έξι ως οκτώ ωρών σήμερα.
Η νέα τεχνολογία αναμένεται να έχει κυρίως εφαρμογή στα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς η επαναφόρτισή τους θα είναι άμεση, αλλά θα φέρει και μια νέα γενιά επαναφορτιζόμενων μπαταριών, που θα φορτίζονται σε ελάχιστα λεπτά αντί για ώρες όπως γίνεται σήμερα.
Έτσι, η γρήγορη φόρτιση σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαστάσεις τους οι νέες μπαταρίες αναμένεται να φέρουν επανάσταση στις ηλεκτρονικές συσκευές.
Οι σημερινές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου που είναι φτιαγμένες από φωσφορικό άλας του σιδήρου (LiFePO4), μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας και έτσι να έχουν μεγάλη διάρκεια λειτουργίας, αλλά είναι αργές στην επαναφόρτισή τους. Η βραδύτητα αυτή οφείλεται στην αργή κίνηση των ιόντων λιθίου που μεταφέρουν την ενέργεια μέσα στη μπαταρία. Αυτά τα ιόντα, μαζί με τα ηλεκτρόνια, κινούνται πολύ αργά μέσα στο υλικό της μπαταρίας προτού παραδώσουν το φορτίο τους στο ειδικό σημείο.Οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα δεν έγκειται στα ιόντα του λιθίου αλλά κυρίως στο πώς τα ιόντα ανακτούν πρόσβαση σε ένα τούνελ νανο-κλίμακας που διαπερνούν το υλικό και μεταφέρουν τα ηλεκτρόνια στον προορισμό τους.
Η λύση που πρότειναν είναι ένα λεπτό στρώμα επικάλυψης από φωσφορικό άλας λιθίου, που θα ωθεί τα ιόντα προς τα τούνελ. Τότε τα ιόντα θα κλείνουν την είσοδο του τούνελ άμεσα. Ο Gerbrand Ceder ήδη έχει παραχωρήσει σε δύο εταιρίες τα δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης της νέας τεχνολογίας.