Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

TA ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012



Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Επαληθευθήκαμε στην προχθεσινή εκτίμησή μας για αλλαγή της ποιότητας των θεμάτων στις Πανελλήνιες εξετάσεις με τα σημερινά θέματα στην Φυσική.
Τα σημερινά θέματα ήταν πράγματι ξεχωριστά και ασφαλώς άγγιξαν το ....δύσκολα.
Φαίνεται άλλωστε από την γενική άμμεση αντίληψη των υποψηφίων χαρακτηρίζοντάς τα δύσκολα. Χαρακτηριστικά έλεγαν την έκφραση .....΄΄πανικός!΄΄
Μια επίσης επισήμανση θα ήταν χρήσιμη. Ο χρόνος. Τα θέματα ήταν πολλά και με πολλές λεπτομέρειες. Υπήρχαν σημεία αρκετά εξειδικευμένα και παρέπεμπαν σαφώς στην Α΄Λυκείου και στη Β΄Λυκείου.
Ουσιαστικά απεδείχθη σήμερα ότι ένας υποψήφιος απαιτείται να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος απο την Α΄Λυκείου. Να θεωρεί τον εαυτό του εν δυνάμει υποψήφιο απο την Α΄Λυκείου και να λειτουργεί με αυτό ως μόνο κριτήριο.
Οι γνώσεις του πρέπει να είναι καλά θεμελειωμένες ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτού του είδους τα θέματα. Το θέμα Δ4 αναφέρονταν αποκλειστικά σχεδόν σε ύλη της Α΄Λυκείου και με μια συνθήκη που έπρεπε ο υποψήφιος να γνωρίζει πολύ καλά να χειρίζεται.
Πέραν αυτού όμως το θέμα Γ αναφέρεται στον υπολογισμό έργου δύναμης εφαπτόμενης τροχιάς. Το ζήτημα αυτό δεν έχει διδαχθεί ποτέ στους υποψηφίους σε κανένα επίπεδο. Αν υποθέσουμε ότι ο υποψήφιος συντονίζεται στην διάρκεια της Γ΄Λυκείου για να ανταποκριθεί ο χρόνος είναι ανεπαρκής για να λύσει αυτού του είδους τα θέματα.
Είναι γεγονός εν τέλει ότι το σχολείο ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανεπαρκές για το ύψος των θεμάτων αυτών. Δυστυχώς.
Έτσι αβασάνιστα βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο μαθηρτής της Α΄Λυκείου εντάσσεται άμεσα σε πρόγραμμα φροντιστηριακών μαθημάτων διάρκειας τριών χρόνων.

TA ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012