Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων έχουν μια ποιότητα. Παρ΄όλο που απευθύνονταν, σήμερα, σε όλους τους υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων χαρακτηρίζονται ως θέματα ξεχωριστά και κάποιου επιπέδου.
Είχαμε εντοπίσει από το 2011 ότι μεταβαίνουμε σε μια άλλη εποχή με μια άλλη ποιότητα θεμάτων, που έχουν βασικό στόχο την σχετική αναβάθμιση των εξετάσεων κι επομένως των γνώσεων των μαθητών.
Αυτού του είδους των θεμάτων δεν θα τα συνατήσουμε στα σχολικά εγχειρίδια κι αυτό αποτελεί μια σοβαρή απόδειξη ότι ξεφύγαμε απο εκείνο το σλόγκαν που ελέγετο στις αρχές του 2000: ΄΄τα θέματα καλύπτονται απόλυτα απο τα σχολικά βιβλία΄΄.
Έχουμε την άποψη ότι αν οι υποψήφιοι δεν έχουν διαβάσει σοβαρά και σε βάθος όλη την ύλη δεν θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων.
Ο υποψήφιος χρειάζεται να έχει αποκτήσει εμπειρία σε θέματα έξω απο τα σχολικά δεδομένα και μάλιστα να έχει εμβαθύνει στις έννοιες, κυρίως στα μαθηματικά.
Αυτό υπερασπιζόμαστε κι εμείς με το δεδομένο ότι οι σημερινοί επιστήμονες θα αποτελέσουν αύριο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας. Και σαν επιστρήμονες οφείλουν να ξέρουν κι αν δεν ξέρουν να έχουν μάθει να ψάχνουν και να ενημερώνονται στις εξελίξεις της επιστήμης τους.
Άλλωστε αυτό είναι και επιστήμη!!
Στα μαθηματικά Γενικής παιδείας σήμερα οι υποψήφιοι μπορούσαν να ανταποκριθούν με σχετική άνεση μέχρι την βαθμολογία του 15. Απ΄εκεί και μετά έπρεπε να έχουν υποδομή καλή για να ανέβουν στο 18 ή 20!!
Το ίδιο παρατηρείται και στην Φυσική Γενικής παιδείας. Όλη, σχεδόν, η ύλη σε τέσσερα θέματα!

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2012





ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ





ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ




TA ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ