Κυριακή 23 Μαΐου 2010

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Με μια πρώτη ματιά για τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων, αυτό που εντοπίζουμε είναι ότι:
1. Υπάρχει σαφής αλλαγή στην ποιότητα των θεμάτων. Η αλλαγή αυτή συνίσταται στο γεγονός ότι υπαρχει κλιμακούμενη δυσκολία απο το πρώτο θέμα προς το τέταρτο. Όσο περνάμε απο βαθμολογία ''μηδέν'' προς το ''δέκα'' η ρυθμός δυσκολίας είναι μικρότερος απ' ότι απο το ''δέκα'' στο ''δέκαπέντε'' και ακόμη μεγαλύτερος απο το ''δέκαπέντε'' στο ''είκοσι''.
Η επιλογή των καλών γραπτών κι επομένως η κατάληψη ΄θέσεων σε καλές (μεγαλύτερης ζήτησης) σχολές γίνεται σαφώς απο το ''δέκαπέντε'' και άνων.
2. Τα θέματα δίνουν σαφές μήνυμα ότι η δουλειά στο σχολέιο δεν καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών για τήν διεκδίκηση θέσεων σε καλές σχολές. Η προετοιμασία για τις εξετάσεις σε τέτοιο επίπεδο δεν μπορεί να γίνει εκ των πραγμάτων στο σχολείο για πολλούς και διάφορους λόγους που δεν είναι σκοπός να αναλυθεί εδώ τώρα.
3. Συσχετιζόμενα τα θέματα με τις προηγούμενες χρονιές διαπιστώνεται με σιγουριά ότι είναι περισσότερο δύσκολα. Τα ''τέταρτα'' θέματα απευθύνονται σε πολύ καλά διαβασμένους μαθητές υποψηφίους. Αυτό, ίσως, αποτελέσει και το κριτήριο που οι βάσεις θα πέσουν σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Η εκτίμηση αυτή θα είναι περισσότερο τεκμηριωμένη όταν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις.
4. Η βάση του ''δέκα'' είτε καταργηθεί είτε όχι, οι θέσεις καταλαμβάνοντια απο καλούς μαθητές κι επομένως εμμέσως οι έχοντες βαθμολογία κάτω του ''δέκα'' εκ του αποτελέσματος δεν θα καταλάβουνς θέσεις τουλάχιστον σε ΑΕΙ. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι, η υπόθεση της βάσης του ''δέκα'' ήταν ένα τρυκ. Εξυπηρετεί άλλους σκοπούς και όχι εκπαιδευτικούς. Η απουσία σπουδαστών σε τμήματα, κυρίως ΤΕΙ της επαρχίας, οδήγησε το Υπουργείο στην κατάργηση του ''δέκα'' να σώσει τα τμήματα αυτά κι ασφαλώς όλο το προσωπικό υποστήριξης και λειτουργίας. Κανένα κριτήριο με σοβαρό εκπαιδευτικό περιεχόμενο για την κατάργηση της βάσης του ''δέκα''.
Αυτά, προς το παρόν και θα επανέλθουμε όταν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις.