Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

ΘΕΡΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Θερινά Σχολεία 2009
Θερινά Σχολεία για Μαθητές Λυκείου
Προηγμένες Έννοιες Φυσικής
Έχοντας ήδη πραγματοποιήσει με μεγάλη επιτυχία τα Θερινά μας Σχολεία στη Ζάκυνθο, στην Ερέτρια και στην Κυπαρισσία συνεχίζουμε την προσπάθεια μας οργανώνοντας και αυτό το καλοκαίρι από 23 Ιουλίου έως 31 Ιουλίου 2009 Θερινά Σχολεία στ Ζάκυνθο και Ερέτρια , ενώ θα ακολουθήσει ένα τρίτο θερινό σχολείο που θα πραγματοποιηθεί στην Κυπαρισσία από 24 Αυγούστου έως 31 Αυγούστου 2009.Σκοπός των Θερινών σχολείων είναι η διδασκαλία της φυσικής να καταστήσει τους μαθητές ικανούς να εκτιμούν το φυσικό κόσμο και να συμβάλλουν στη λήψη αποφάσεων σχετικών με τις μεταβολές, που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτόν ,χρησιμοποιώντας την επιστημονική γνώση ,αναγνωρίζοντας ερωτήματα και εξάγοντας συμπεράσματα που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα.Στόχος των Θερινών σχολείων είναι να μελετούν και να αξιολογούν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει από την παρατήρηση την πειραματική διαδικασία, να χρησιμοποιούν την επιστημονική γνώση και μέθοδο καθώς και τις έννοιες που τις περιέχουν ,να εφαρμόζουν τις γνώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες . Τα θερινά σχολεία της Ε.Ε.Φ. απευθύνονται σε απόφοιτους της Αης και Βης τάξης Λυκείου και θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών δασκάλων. Τα θέματα της Φυσικής που θα αναπτυχθούν είναι τα ακόλουθα:α) Μηχανική & Εφαρμογές β)Ηλεκτρομαγνητισμόςγ) Σχετικότητα δ) Κβαντική Φυσικήε) Κοσμολογία ζ)Περιβάλλον-EνέργειαΤα παραπάνω θέματα θα πλαισιωθούν από μια σειρά πειραμάτων που σκοπό έχουν να εισάγουν τον μαθητή στην πειραματική μέθοδο απόκτησης και ελέγχου της γνώσης. Το πρόγραμμα του Σχολείου θα αποτελείται από 2 διαλέξεις καθημερινά: - 10.00 - 11.30 : Πρωινή Διάλεξη - 12.00 - 13.30 : Μεσημεριανή διάλεξη - 13.30 - 19.30 : Ελεύθερος χρόνος για μπάνιο και διασκέδαση - 19.30 - 21.00 : Δραστηριότητα Προϋποθέσεις συμμετοχής: Βαθμός Προαγωγής μεγαλύτερος από 17 ήκαλή κατάταξη στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής των ετών 2008 ή 2009.
Δηλώσεις συμμετοχής έως τέλος Απριλίου 2009
Κόστος: 400 € ανά άτομο (συμπεριλαμβάνονται μετακίνηση, διαμονή, διατροφή, έντυπο υλικό, βεβαίωση παρακολούθησης γονείς ευπρόσδεκτοι με το ίδιο κόστος)
ΑΙΤΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΕΠΩΝΥΜΟ…………………………………………………..
ΟΝΟΜΑ………………………………………………………
ΤΑΞΗ…………………………………………………………
ΣΧΟΛΕΙΟ……………………………………………………
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ…………………………………………………
ΤΗΛΕΦΩΝΟ…………………………………………………
ΠΟΛΗ………………………………………………………….
ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ………………………………………
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ………………………………………………
Πληροφορίες-Εγγραφές : 210-3635701
Υπεύθυνη Θερινού κα Γεώργα Αναστασία 15.00-19.00



Ένωση Ελλήνων Φυσικών © 2008

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Συνεισφέρουμε στο διάλογο για την Παιδεία (15/3/09)
Η Ε.Ε.Φ. διοργανώνει όλο αυτό το διάστημα ημερίδες και συζητήσεις με τα μέλη της, ώστε να δημιουργηθεί μια δυναμική αναγκαιότητας αλλαγών στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια, αλλά και του τρόπου πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνεται συνεχώς μια πρόταση, που συνεχώς βελτιώνεται. Τα σημεία της πρότασης αυτής είναι:
· Το Λύκειο χρειάζεται να γίνει ουσιαστικό ελκυστικό σχολείο, να γίνει πραγματικός τόπος ουσιαστικής μόρφωσης. Πιο συγκεκριμένα θέλουμε:
1. Δημιουργία ενός τύπου Λυκείου.
2. Μαθήματα γενικής παιδείας μόνο σε Α΄και Β΄ Λυκείου. Κατάργηση κατευθύνσεων στην Β΄Λυκείου.
3. Χωρισμός σε τομείς σπουδών στην Γ΄τάξη που μπορεί ενδεικτικά να είναι:
· Ανθρωπιστικές επιστήμες (Νομική, Φιλοσοφία, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία)
· Επιστήμες Υγείας- Φύσης (Ιατρική, Βιολογία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία, Γεωπονία, Δασολογία)
· Επιστήμες Δ/νσης και Οικονομίας ( Οικονομία, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μαθηματικές)
· Τεχνολογικές σπουδές (Πολυτεχνικές Σχολές, Πληροφορική, Μαθηματικά)
4. Άμεσες αλλαγές σε Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα, ώστε το Λύκειο να γίνει σχολείο παροχής ουσιαστικής Σύγχρονης γνώσης.
5. Για το πώς θα είναι η διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο να ισχύσει η πρόταση όπως περιγράφεται στην ειδική έκδοση της Ε.Ε.Φ. << Πρόταση Αναλυτικού Προγράμματος στο Λύκειο>>.
6. Οι εξετάσεις της Γ΄Λυκείου θα λαμβάνουν χώρα σε Περιφερειακό επίπεδο από τράπεζα θεμάτων.
7. Καταθέτουμε για προβληματισμό τη σκέψη της ύπαρξης ενός κορμού μαθημάτων κοινών Πανελλαδικά και μιας ομάδας μαθημάτων και δραστηριοτήτων που ο κάθε Σύλλογος διδασκόντων θα προτείνει από έναν συγκεκριμένο κατάλογο. Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα φέρει πιο κοντά το Λύκειο στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο ίσως να χρειαστεί η διεύρυνση του ωραρίου του Λυκείου με χρηματοδότηση γενναία, που σημαίνει βελτίωση υποδομών, προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών με ουσιαστική μισθολογική βελτίωση.
Παράλληλα μέτρα
1. Ουσιαστική αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη δημιουργία αναβαθμισμένων Τεχνικών Επαγγελματικών σχολών με σύγχρονες ειδικότητες και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
2. Ουσιαστική λειτουργία του επαγγελματικού προσανατολισμού, παίρνοντας εμπειρία από τις χώρες της Ε.Ε. Τέτοιες εμπειρίες μπορεί να είναι η ουσιαστική ενημέρωση των μαθητών για τα επαγγέλματα πρακτικά και θεωρητικά.
3. Συντονισμένες προσπάθειες ώστε να αλλάζει η κυρίαρχη αντίληψη στην κοινωνία ότι όποιος δεν πηγαίνει στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αποτυχημένος. Να γίνεται ουσιαστική ενημέρωση για το ποια είναι η κατάσταση σε κάθε επάγγελμα, πόσοι επιστήμονες αναλογούν σε κάθε Έλληνα και πόσοι στις χώρες της Ε.Ε.
Γενική αρχή είναι η ελεύθερη πρόσβαση μετά από μεταβατικό στάδιο με δυναμική διορθωτικών κινήσεων και προετοιμασίας της ελεύθερης πρόσβασης από κάθε πλευρά.
Στοιχεία μεταβατικού σταδίου.
1. Ίδρυση φορέα Προετοιμασίας – Αξιολόγησης για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
2. Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στις δομές του νέου φορέα για τους μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
3. Η λειτουργία του νέου φορέα σε μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
4. Η προέλευση του διδακτικού προσωπικού από μητρώο που θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί με κριτήρια από την Δευτεροβάθμια την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εργαζομένους στα φροντιστήρια.
5. Η διδασκαλία θα περιλαμβάνει κύκλους σπουδών ίδιους με αυτούς της Γ΄ Λυκείου.
6. Οι εξετάσεις προόδου θα είναι τριμηνιαίες σε περιφερειακό επίπεδο.
7. Η προέλευση του Διοικητικού προσωπικού από υπαλλήλους του ΥΠ.ΕΠ.Θ. ή και άλλων Υπουργείων, αλλά και εκπ/κών που έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια υπηρεσίας.
8. Η εισαγωγή στη σχολή αρεσκείας να προκύπτει από ένα ποσοστό του Απολυτηρίου και του τελικού βαθμού φοίτησης στο νέο φορέα.
Απαραίτητη προϋπόθεση η βελτίωση των υποδομών και η αύξηση των δαπανών.
Η Ε.Ε.Φ. ζητά την άποψη του κάθε συναδέλφου και κάθε ανθρώπου που αγαπά την εκπαίδευση. Θέλουμε να αλλάξουμε την κατάσταση δημιουργώντας:
Ø Σύγχρονο- ελκυστικό- ουσιαστικό Λύκειο, πραγματικό σχολείο.
Ø Καταρτισμένους με θεσμοθετημένη ουσιαστική επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς αποδοχές.
Ø Ενημερωμένους μαθητές για το ποια είναι η κατάσταση στην κοινωνία για το κάθε επάγγελμα.Έτσι θα φτάσουμε στο στόχο, που για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί να είναι μόνο το Απολυτήριο του ουσιαστικά αναβαθμισμένου Λυκείου. Μέχρι όμως να γίνει κάτι τέτοιο, προτείνουμε τη λειτουργία μεταβατικού φορέα προετοιμασίας αξιολόγησης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση - τουλάχιστον- για 5 με

Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ
















Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, όπως κάθε χρόνο, διοργάνωσε εξετάσεις στη Φυσική για όλο το Λύκειο και με θέματα αντίστοιχα των τάξεων. Η συμμετοχή κάθε χρόνο είναι ελεύθερη και δηλώνεται κάποια ημερομηνία πρίν τις εξετάσεις. Υπέυθυνοι υλοποίησης των εξετάσεων και της ενημέρωσης των μαθητών είναι τα κατά τόπους σχολεία.

Την Κυριακή 15 Μαρτίου διενεργήθηκε αυτός ο διαγωνισμός και εμείς εξασφαλίσαμε τα θέματα του διαγωνισμού. Σήμερα δημοσιεύουμε τα θέματα της Β' Λυκείου. Την Τρίτη θα δημοσιεύσουμε τα θέματα της Γ' Λυκείου και την Παρασκευή τα θέματα της Α' Λυκείου.

Μπορούν οι μαθητές να προσπαθήσουν για την λύση τους χωρίς να βιαστούν να τα χαρακτηρίσουν 'δύσκολα'. Είναι όμως πρωτότυπα όπως κάθε χρόνο.