Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Συνεισφέρουμε στο διάλογο για την Παιδεία (15/3/09)
Η Ε.Ε.Φ. διοργανώνει όλο αυτό το διάστημα ημερίδες και συζητήσεις με τα μέλη της, ώστε να δημιουργηθεί μια δυναμική αναγκαιότητας αλλαγών στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια, αλλά και του τρόπου πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνεται συνεχώς μια πρόταση, που συνεχώς βελτιώνεται. Τα σημεία της πρότασης αυτής είναι:
· Το Λύκειο χρειάζεται να γίνει ουσιαστικό ελκυστικό σχολείο, να γίνει πραγματικός τόπος ουσιαστικής μόρφωσης. Πιο συγκεκριμένα θέλουμε:
1. Δημιουργία ενός τύπου Λυκείου.
2. Μαθήματα γενικής παιδείας μόνο σε Α΄και Β΄ Λυκείου. Κατάργηση κατευθύνσεων στην Β΄Λυκείου.
3. Χωρισμός σε τομείς σπουδών στην Γ΄τάξη που μπορεί ενδεικτικά να είναι:
· Ανθρωπιστικές επιστήμες (Νομική, Φιλοσοφία, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία)
· Επιστήμες Υγείας- Φύσης (Ιατρική, Βιολογία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία, Γεωπονία, Δασολογία)
· Επιστήμες Δ/νσης και Οικονομίας ( Οικονομία, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μαθηματικές)
· Τεχνολογικές σπουδές (Πολυτεχνικές Σχολές, Πληροφορική, Μαθηματικά)
4. Άμεσες αλλαγές σε Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα, ώστε το Λύκειο να γίνει σχολείο παροχής ουσιαστικής Σύγχρονης γνώσης.
5. Για το πώς θα είναι η διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο να ισχύσει η πρόταση όπως περιγράφεται στην ειδική έκδοση της Ε.Ε.Φ. << Πρόταση Αναλυτικού Προγράμματος στο Λύκειο>>.
6. Οι εξετάσεις της Γ΄Λυκείου θα λαμβάνουν χώρα σε Περιφερειακό επίπεδο από τράπεζα θεμάτων.
7. Καταθέτουμε για προβληματισμό τη σκέψη της ύπαρξης ενός κορμού μαθημάτων κοινών Πανελλαδικά και μιας ομάδας μαθημάτων και δραστηριοτήτων που ο κάθε Σύλλογος διδασκόντων θα προτείνει από έναν συγκεκριμένο κατάλογο. Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα φέρει πιο κοντά το Λύκειο στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο ίσως να χρειαστεί η διεύρυνση του ωραρίου του Λυκείου με χρηματοδότηση γενναία, που σημαίνει βελτίωση υποδομών, προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών με ουσιαστική μισθολογική βελτίωση.
Παράλληλα μέτρα
1. Ουσιαστική αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη δημιουργία αναβαθμισμένων Τεχνικών Επαγγελματικών σχολών με σύγχρονες ειδικότητες και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
2. Ουσιαστική λειτουργία του επαγγελματικού προσανατολισμού, παίρνοντας εμπειρία από τις χώρες της Ε.Ε. Τέτοιες εμπειρίες μπορεί να είναι η ουσιαστική ενημέρωση των μαθητών για τα επαγγέλματα πρακτικά και θεωρητικά.
3. Συντονισμένες προσπάθειες ώστε να αλλάζει η κυρίαρχη αντίληψη στην κοινωνία ότι όποιος δεν πηγαίνει στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αποτυχημένος. Να γίνεται ουσιαστική ενημέρωση για το ποια είναι η κατάσταση σε κάθε επάγγελμα, πόσοι επιστήμονες αναλογούν σε κάθε Έλληνα και πόσοι στις χώρες της Ε.Ε.
Γενική αρχή είναι η ελεύθερη πρόσβαση μετά από μεταβατικό στάδιο με δυναμική διορθωτικών κινήσεων και προετοιμασίας της ελεύθερης πρόσβασης από κάθε πλευρά.
Στοιχεία μεταβατικού σταδίου.
1. Ίδρυση φορέα Προετοιμασίας – Αξιολόγησης για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
2. Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στις δομές του νέου φορέα για τους μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
3. Η λειτουργία του νέου φορέα σε μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
4. Η προέλευση του διδακτικού προσωπικού από μητρώο που θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί με κριτήρια από την Δευτεροβάθμια την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εργαζομένους στα φροντιστήρια.
5. Η διδασκαλία θα περιλαμβάνει κύκλους σπουδών ίδιους με αυτούς της Γ΄ Λυκείου.
6. Οι εξετάσεις προόδου θα είναι τριμηνιαίες σε περιφερειακό επίπεδο.
7. Η προέλευση του Διοικητικού προσωπικού από υπαλλήλους του ΥΠ.ΕΠ.Θ. ή και άλλων Υπουργείων, αλλά και εκπ/κών που έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια υπηρεσίας.
8. Η εισαγωγή στη σχολή αρεσκείας να προκύπτει από ένα ποσοστό του Απολυτηρίου και του τελικού βαθμού φοίτησης στο νέο φορέα.
Απαραίτητη προϋπόθεση η βελτίωση των υποδομών και η αύξηση των δαπανών.
Η Ε.Ε.Φ. ζητά την άποψη του κάθε συναδέλφου και κάθε ανθρώπου που αγαπά την εκπαίδευση. Θέλουμε να αλλάξουμε την κατάσταση δημιουργώντας:
Ø Σύγχρονο- ελκυστικό- ουσιαστικό Λύκειο, πραγματικό σχολείο.
Ø Καταρτισμένους με θεσμοθετημένη ουσιαστική επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς αποδοχές.
Ø Ενημερωμένους μαθητές για το ποια είναι η κατάσταση στην κοινωνία για το κάθε επάγγελμα.Έτσι θα φτάσουμε στο στόχο, που για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί να είναι μόνο το Απολυτήριο του ουσιαστικά αναβαθμισμένου Λυκείου. Μέχρι όμως να γίνει κάτι τέτοιο, προτείνουμε τη λειτουργία μεταβατικού φορέα προετοιμασίας αξιολόγησης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση - τουλάχιστον- για 5 με

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου